Museo de los Santos is now part of MUSAN - click to visit MUSAN.ORG

Dedicated to the Puerto Rican Folk Art & Tradition of Hand-carved Household Saints

Make a tax-deductible contribution!
Law 20 / Ley 22 Eligible Annual Charity Contribution

San Sebastián

San Sebastián nació en Norbona, para entonces parte del Imperio Romano. Su veneración es muy antigua y está bien extendida. Era militar y cumplía con la disciplina pero no participaba de los sacrificios paganos. Al ser denunciado por su conducta ante el emperador Maximiano, éste le dio a escoger entre la milicia y su fe religiosa. Sebastián escogió seguir siendo cristiano. En consecuencia, los soldados del emperador lo desnudaron, lo ataron a un poste y lanzaron sobre él flechas hasta que le dieron por muerto. Sus amigos se acercaron, y al verlo con vida, lo llevaron a una casa noble cristiana romana donde lo escondieron hasta que su salud se restableció. Fue aconsejado para que abandonara Roma pero Sebastián permaneció. Al emperador verlo nuevamente ordenó que le azotaran hasta morir  y tiraran su cuerpo a un lodazal. Posteriormente, fue enterrado en la Via Apia en una catacumba que lleva su nombre.
Este santo es invocado contra la peste y contra los enemigos de la religión. Es llamado como El Apolo Cristiano, por ser uno de los santos más reproducidos en el arte. Su fiesta se celebra el 20 de enero.

La talla que se presenta de San Sebastián fue realizada por el santero de Camuy, Eduvijes Cabán.

 

Make a tax-deductible contribution!
Law 20 / Ley 22 Eligible Annual Charity Contribution

If you prefer to make your annual contribution by check,
please make the check payable to MUSEO DE LOS SANTOS INC
and mail to 456 Calle Saldaña, San Juan, PR 00909.

Museo de los Santos Inc is  a certified nonprofit organization under the Puerto Rico Internal Revenue Code Section 1101.01 & qualifies for Law 20/22 annual contributions, as well as under the United States Federal Internal Revenue Service IRS Code Section 501(c)(3).

Click here for .pdf version of 1101.01 certification from Hacienda de Puerto Rico

Click here for .pdf version of 1501(c)(3) certification from the Internal Revenue Service (IRS)

All contributions will be acknowledged with a letter of contribution for Museo de los Santos, Inc.


Museo de los Santos is a participant in the Nuestro Barrio project sponsored by Sacred Heart University.

Nuestro Barrio es un proyecto de la Universidad del Sagrado Corazón operado con apoyo del National Endowment for the Arts y el Economic Development Administration.


Santos from the collection are available for viewing by appointment only. Advance notice is appreciated for visits to Caribbean Consulting's office in Santurce. We are located in the Arts & Culture District near Bellas Artes, MAPR & Cobian's Plaza Please let us know if you have specific interests, so we can contact collectors and arrange for viewing.

Call for an appointment:

787- 455 - 4217  or   787- 455 - 4216

Contact: info@museodelossantos.org

Museo de los Santos is Sponsored by Caribbean Consulting

Photography © 2016 by Delno Tromp & Richard Holm
Content © 2020 by Museo de los Santos Inc.